Pinterest

mandag den 11. juni 2012

Tiden skal jo gå med noget...

I over 1 år har jeg været i gang med et mere sindssygt projekt… et tæppe af hæklet blomster!

Idén er fra den italienske designer Natalia Pepe, som har lavet dette.
Det er så fint, at det må jeg eje… men grunden til at jeg ville lave det selv er, at prisen er på den anden side af 35.000 kr., og det holder SU’en ikke til.

Så nu hækler jeg som en gal, med alle de garn raster jeg kan finde!!!

Jeg hækler stadig blomster… er lige nu på 350 blomster af blandet garn kvalitet og størrelse, så jeg er ca. halvvejs, da jeg gerne vil op i en størrelse der hedder ca. 150 x 200, og det betyder ca. 700 blomster ialt.
Men jeg kender heldigvis mange der strikker og hækler, og dermed mange der har raste garn :D

Jeg startede på dette her i maj 2011, men der har været en periode samlet på over et ½ år, hvor jeg har lavet alle mulige andre projekter… eftersom jeg blev pænt træt af at hækleblomster.

Det foreløbige resultat ser rigtigt godt ud !!

3 kommentarer:

  1. Åhhh, det tæppe har jeg også drømt om i flere år! Har flere gange taget småt tilløb til at gå i krig, men nu hvor jeg ser det igen hos dig, kan jeg mærke, at jeg er nødt til det. Hækler du på forskellige størrelser nåle eller holder du dig til en? Og hvad med blomsteropskrift? Sidst, men ikke mindst, hvordan syr du dem på tæppet - og hvad er bunden? Mange hilsner fra SpørgeJørgens storesøster.... ;-)

    SvarSlet
  2. Hej Dorte

    Jeg hækler på forskellige nåle, dog mest 2,5 og 3, de passer eller kan bruges til det meste.
    ang blomsteropskriften, mener jeg at jeg fant den på Drops Design, men ellers skal jeg nok se om jeg ikke kan skrive den ned og lægge den ud her i weekenden.
    Jeg er ikke begyndt at sy dem på i nu, men jeg havde tænkt at sy dem enkelt vis på og ligge stingende så tæt på middten som muligt. Og med alm sytråd, jeg tænker at man ikke kan se det når hele herligheden er færdig :)
    jeg har købt det stof man også bruger til juletræstæpper, det er slidstærkt og næmt at sy blomsterne på. ;)

    Mvh. Julie

    SvarSlet
  3. Tusind tak for svarene Julie! Lyder som en rigtig god plan med juletræstæppe. Jeg tror, at jeg vil putte et vådliggerlagen under det, sådan at tæppet ligger stabilt fast og der ikke kan trænge fugt ind nedefra. Men først skal der hækles blomster som en gal - heldigvis er der lidt ferietid de kommende uger til at prøve det af :-)

    SvarSlet